Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Інформація з державного реєстру фізичних осіб: практика застосування - тема проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

, опубліковано 27 жовтня 2020 о 15:55

Нещодавно в Селидівській державній податковій інспекції ГУ ДПС у Донецькій області  відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». 

На запитання платників податків щодо отримання інформації з державного реєстру фізичних осіб (далі –ДРФО) відповідала старший державний інспектор  Селидівської ДПІ  Тетяна Дубина.

Пропонуємо найактуальніші з них:

 

Питання:  Як фізична особа, яка була зареєстрована у ДРФО – платників податків за реєстраційним номером облікової картки платника податків та згодом через свої релігійні переконання відмовилась від реєстраційного номера, може отримати за відповідні періоди відомості з ДРФО – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, і протягом якого періоду зберігаються відомості про таку особу в ДРФО – платників податків?

Відповідь:  Фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилась від реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – реєстраційний номер), за період перебування на обліку в окремому реєстрі Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) за прізвищем, ім’ям, по батькові (за наявності), серією та/або номером діючого паспорта громадянина України, може отримати відомості з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (далі – відомості з Державного реєстру) шляхом подання особисто заяви (із зазначенням серії (за наявності) та номера паспорта) щодо отримання відомостей з Державного реєстру за формою № 10ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

     Для отримання відомостей з Державного реєстру за період перебування особи на обліку в Державному реєстрі за реєстраційним номером (який на момент звернення закрито) особа має звернутись безпосередньо до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) із заявою в довільній формі відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» з викладенням свого прохання щодо отримання відомостей про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за період, коли вона перебувала на обліку в Державному реєстрі за реєстраційним номером, у заяві особа зазначає реєстраційний номер, за яким вона перебувала на обліку.

   На доповнення зазначаємо, що відомості про доходи накопичуються у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, починаючи з 01 січня 1998 року, відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), які щокварталу подаються податковими агентами до територіальних органів ДПС. Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів після його закінчення  Інформація потребує уточнення у податкових агентів (джерел доходів).


 

Питання: Чи мають право державні органи, установи та організації здійснювати перевірку достовірності РНОКПП?

Відповідь: Згідно з ст. 63 та 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) та п. 3 розд. IV Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр.
     Формування реєстраційного номера облікової картки платника податків здійснюється ДПС на підставі відомостей, поданих фізичною особою в Обліковій картці фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка). ДПС присвоює Обліковій картці реєстраційний номер облікової картки платника податків, який є порядковим номером реєстрації облікової картки в Державному реєстрі.

     Підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі (Картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України.

     Такий документ з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізична особа самостійно на власний розсуд пред’являє, надає його копію, або повідомляє на вимогу державних органів, установ та організацій.

     Державні органи можуть здійснювати перевірку достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків у випадках передбачених законом, шляхом подання запитів до ДПС у встановленому порядку.

     Подання таких запитів встановлено Порядком проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб - платників податків на запити суб’єктів інформаційних відносин затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.11.2015 № 1007.

 

Питання: Чи необхідно особі, яка отримала паспорт у формі картки, при подачі Заяви за ф. № 1ДР або ф. № 5ДР пред’являти витяг з Єдиного державного демографічного реєстру?

Відповідь: Фізична особа – платник податків, яка отримала паспорт нового зразка, при подачі облікової картки фізичної особи – платника податків за ф. № 1ДР/повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків за ф. № 1П/заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за ф. № 5ДР/заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб - платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта за ф. № 5ДРП зобов’язана пред’явити відповідному контролюючому органу паспорт громадянина України у формі картки, довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі – Реєстр) та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру, довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи, про що була видана відповідна довідка.