Днями начальник Слов’янської державної податкової інспекції Слов’янсько-Лиманського управління Головного управління ДПС у Донецькій області Оксана Ханіна провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо надання адміністративних послуг платникам податків в умовах запроваженого карантину. Під час сеансу надав відповіді на наступні запитання.
Питання 1: Мені потрібно зареєстувати РРО. Як я можу це зробити зараз?
Відповідь: Для реєстрації РРО необхідно спочатку укласти договір на технічне обслуговування РРО з Акредитованим центром сервісного обслуговування та подати до податкового органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за
формою № 1-РРО.
В умовах запровадженого карантину пропонуємо подавати реєстраційну заяву за
формою № 1-РРО в електронній формі засобами електронного зв’язку. Для цього в електронній формі у режимі онлайн необхідно отримати електронний цифровий підпис, який видається Акредитованими центрами сертифікації ключів або банківськими установами. Перелік Акредитованих центрів можна знайти у відкритій частині «Електронного кабінету».
Реєстраційну заяву за формою № 1-РРО можна подати через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням:https://cabinet.tax.gov.ua/login.
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється виключно після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.
У розділі «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити документ за формою «J1311401 – Заява про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО».
Усі розділи реєстраційної заяви за ф. № 1-РРО підлягають обов’язковому заповненню.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланнямhttp://cabinet.tax.gov.ua/.
Питання 2: Чи можливо отримати довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків не відвідуючи податкового органу?
Відповідь: Щоб скористатися послугою «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», користувачу необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Запит на отримання такої інформації надсилається у приватній частині Електронного кабінету, вхід до якої здійснюється саме за допомогою такого електронного підпису.
Питання 3: Як декларувати доходи громадянам в умовах карантину?
Відповідь: Повідомляємо, що термін подання річної декларації про майновий стан і доходи подовжено до 01 липня 2020 року.
При цьому, суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено в декларації до сплати, необхідно сплатити до 01 жовтня 2020 року.
Зазначене передбачається Законом України від 17 березня 2020 року №533 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)».
З метою запобігання поширення коронавірусу, запроваджені карантинні заходи. Радимо Вам користуватись дистанційними формами комунікацій і максимально – електронними сервісами ДПС, які розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України.
При направленні податкової декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення податкової декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Для подання податкових декларацій в електронній формі у режимі реального часу та використання сервісу автоматичного заповнення на основі даних ДПС необхідно:
- авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа;
- отримати відомості про доходи за минулий рік з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
- на основі отриманих від ДПС у розділі «Вхідні/вихідні документи» даних перейти до заповнення податкової декларації у режимі «Декларація про майновий стан і доходи».
Питання 4: Де платнику можливо самостійно отримати та ознайомитись з інформацією про податки і збори, тощо?
Відповідь: Звертаємо увагу, що Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із:
-відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС;
-нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві;
-діючими ставками податків та зборів, податковим календарем;
-актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Тож, відвідайте ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв’язок».
За допомогою форми «Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.
Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».