Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Гаряча лінія» з питань застосування РРО

, опубліковано 05 лютого 2020 о 16:54

З метою роз’яснення законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (закони від 20.09.2019 № 128-IX та № 129-IX) у Слов’янсько-Лиманському управлінні Головного управління ДПС у Донецьькій області проведено «гарячу лінію» з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій. На запитання платників податків відповідала завідувач сектору з надання адміністративних послуг платникам податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Слов’янської податкової інспекції Оксана Ханіна.

Пропонуємо до уваги відповіді на актуальні питання.

Питання №1: Чи необхідно застосовувати РРО при проведенні розрахунків у безготiвковiй формі за надані iнформацiйно-консультацiйні послуги, отримані за допомогою комп’ютерних та iнших програм через мережу Інтернет, якщо місце здійснення розрахункiв не визначено?

Відповідь: При здiйсненнi розрахункiв за товари (послуги) суб’єкти господарювання зобов’язанi застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО), у тому числi у разi здiйснення безготiвкових розрахункiв за допомогою платiжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших iз використанням мережi Інтернет. При цьому розрахунковi документи при продажу товарiв (послуг) через мережу Інтернет видаються у випадку їх безпосереднього надання споживачу.

Разом з тим, якщо не визначено мiсце розрахункiв, проведених на пiдставi рахунку у безготiвковiй формi при наданнi iнформацiйно-консультацiйних послуг, отриманих комп’ютерними та iншими програмами за допомогою мережi Інтернет, РРО не використовується.

Питання №2:Який порядок зберігання установами/підприємствами щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) у електронній формі?

Відповідь: Установа/підприємство зобов’язана(е) визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу.

Питання №3: Чи необхідно застосовувати РРО при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет у разі проведення розрахунків платіжними картками Visa і MasterCard, LiqPay та іншими за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою та який документ при цьому надається споживачу?

Відповідь: У разі, якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено з застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard, LiqPay та інших, за умови доставки таких товарів поштою або кур’єрською службою, суб’єкт господарювання зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з реєстратора розрахункових операцій) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.

Питання №4:     Чи можуть ФОП - платники ЄП, які здійснюють перевезення пасажирів, при продажу квитків, білетів, талонів не застосовувати РРО, а вести РК та КОРО у разі перевищення обсягу доходу 1 млн.грн.?

Відповідь:     Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, у разі проведення розрахунків з використанням талонів, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, реєстратори розрахункових операцій не застосовують.