Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Черговий семінар для платників на тему “Актуальні питання адміністрування податків і зборів з юридичних осіб. Актуальні питання роботи з податковим боргом. Електроні сервіси ДПС”

, опубліковано 16 жовтня 2019 о 14:36

Нещодавно у місті Курахове Мар’їнським управлінням Головного управління ДПС у Донецькій області проведено черговий семінар для платників Мар’їнського району.

Під час семінару платникам нагадали, що з 1 жовтня 2019 року зазнали змін реквізити рахунків для сплати податків і зборів у зв’язку з їх відкриттям відповідно до вимог стандарту IBAN. Звернули увагу, що інформація щодо реквізитів рахунків розміщена на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області офіційного вебпорталу ДПС (https://dn.tax. gov.ua) у рубриці «Бюджетні рахунки».

Повідомили про зміну з 10.10.2019 відповідно до вимог стандарту IBAN діючих рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ, в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також депозитного рахунку Державною фіскальною службою України (далі - ДФСУ) для сплати авансових платежів (передоплати), що вносяться підприємствами до/або під час митного оформлення.

Реквізити рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ і в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також розʼяснення щодо роботи з ними  платникам надає ДПСУ. Для отримання реквізитів зазначених рахунків після 10.10.2019 слід звернутися до відповідних органів ДПСУ.

Податківці звернули увагу платників, що 31.10.2019 спливає граничний термін використання діючих рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ, в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також депозитного рахунку ДПСУ.

Нагадали, що наказами Міністерства фінансів України від 08.05.2019 №186 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору», від 08.05.2019 р №189 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» затверджено нові форми декларацій зі змінами з туристичного збору та акцизного податку.

Звернули увагу, що зважаючи на положення п. 46.6 Податкового кодексу України, уперше платники мають подати декларацію акцизного податку зі змінами за вересень 2019 року не пізніше 21 жовтня 2019 року.

Присутнім на семінарі повідомили, що з 23.07.2019 р. набрали чинності зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №226 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» до Положення бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (далі - ПБО 25). Його перейменовано на національне положення бухгалтерського обліку «Спрощена фінансова звітність» (далі - НПБО 25).

НПБО 25 встановлює два види скороченої фінзвітності (п.2 розділу І НПБО 25):

Фінансова звітність мікропідприємства (форми № 1-мс і № 2-мс), яку застосовують такі суб’єкти:

мікропідприємства (відповідають щонайменше будь-яким двом із наведених трьох критеріїв): балансова вартість активів - до 350000 євро (за 2018 р. - до 11 250 015 грн); чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 000 євро (за 2018 р. - до 22500030 грн); середня кількість працівників — до 10 осіб;

підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства. Це платники єдиного податку третьої групи (п. 44.2 ст. 44, пп. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ);

непідприємницькі товариства. Тобто товариства, які не мають на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між учасниками (частина перша ст. 85 ЦКУ).

Фінансова звітність малого підприємства (форми № 1-м і 2-м), яку застосовують такі суб’єкти:

малі підприємства (відповідають щонайменше будь-яким двом із наведених трьох критеріїв), окрім платників єдиного податку третьої групи: балансова вартість активів — від 350000 до 4000000 євро (за 2018 р. — від 11250015 до 128571600 грн);

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — від 700000 до 8000000 євро (за 2018 р. — від 22500030 до 257143200 грн); середня кількість працівників — від 10 до 50 осіб;

представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності. Тобто установи або особи, які представляють інтереси іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні і мають на це належним чином оформлені відповідні повноваження (ст. 1 Закону України від 16.04.91 р. № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність»).

Подавати фінансову звітність за новими правилами необхідно вже зі звітності за дев’ять місяців 2019 року.

Начальник відділу роботи з податковим боргом Ольга Босак нагадала платникам, що дотримання термінів сплати податків та зборів у встановлені законодавством строки дозволяє уникнути виникнення податкового боргу та нарахувань штрафних санкцій і пені за несвоєчасну сплату податкових зобов’язань. Посадовець повідомила про заходи, які застосовуються державною податковою службою з метою стягнення податкового боргу.

Начальник Мар’їнської ДПІ Вадим Мельник повідомив учасникам семінару, що з 29 серпня 2019 року розпочало свою діяльність Головне управління ДПС у Донецькій області.

Звернув увагу, що у процесі переходу від фіскальної моделі роботи до сервісної для органів ДПС велике значення має налагодження партнерських відносин з платниками податків, визначення ефективного механізму співпраці контролюючих органів та бізнесу.

Наголосив, що у процесі спілкування з платниками податків велику роль відіграють новітні методи інформаційно-роз’яснювальної роботи. З метою ефективного та оперативного доведення до громадськості, зокрема новацій податкового законодавства, роз’яснення актуальних питань його застосування, інформації щодо діяльності органів податкової служби було розроблено і з кожним роком вдосконалюється вебпортал податкової служби, ланкою якого також є субсайт «Територіальні органи ДПС у Донецькій області» (далі – субсайт). Звертаємо увагу, що почав роботу новостворений субсайт https://dn.tax.gov.ua/ – потужна інформаційна Інтернет-платформа для платників податків.

Вадим Мельник зазначив, що впровадження інноваційних інформаційних технологій (ІТ) дає змогу зберегти дорогоцінний час для бізнесу. Тому одним із спільних кроків на шляху до забезпечення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності суб’єктами господарювання є обмін інформацією контролюючих органів і платників податків за допомогою електронного документообігу. Для цього на вебпорталі ДПС України забезпечено доступ до низки безкоштовних електронних сервісів, скориставшись якими платники податків можуть подати звітність, отримати необхідні послуги, довідки чи інформацію у режимі онлайн.

На завершення семінару, податківці відповіли на запитання присутніх, подякували за участь у семінарі та запросили на чергові щомісячні, безкоштовні семінари у місті Курахове.