11 вересня 2019 року у приміщенні Бахмутського управління був проведений семінар для платників податків щодо актуальних питань податкового законодавства в порядку застосування, реєстрації, обліку РРО та адміністративних послуг ДФС, учасниками якого стали представники бізнесу.
Семінар відкрив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Бахмутського управління ГУ ДПС у Донецькій області Сергій Клюєв.
В ході семінару старший державний інспектор Бахмутської ДПІ Бахмутського управління Крючкова Галина ознайомила платників з питаннями особливостей реєстрації, застосування та обліку РРО. Нагадала як здійснюється реєстрація КОРО на господарську одиницю, про порядок використання (заповнення) КОРО, зареєстрованої на РРО, в яких випадках та на яких підставах здійснюється скасування реєстрації РРО.
Повідомила, що постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Постанова № 1336) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, відповідно до якого визначено які розрахункові операції можна проводити без застосування касових апаратів, з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
У разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, суб’єкти господарювання зобов’язані у місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати касові апарати та проводити розрахунки з застосовуванням касових апаратів.
Звернула увагу платників на зміни в системі реєстрації касових апаратів.
На сьогодні реєстрацію касового апарату можна здійснити на підставі однієї заяви, без додатків. Таке спрощення стало можливим за рахунок запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (виробник РРО, ЦСО, суб’єкт господарювання, ДФС) та взаємодії інформаційних ресурсів фіскальної служби, яке передбачено наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2019 №64. Для цього розроблено нові електронні форми документів і створені сервіси в Електронному кабінеті.
Тобто усі процедури здійснюються в електронній формі, але за бажанням суб'єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО в паперовій формі і отримати реєстраційне посвідчення в паперовій формі.
Надати заяви можливо через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів. Інформацію про результати розгляду заяви можна переглянути у вкладці «Вхідні/вихідні документи». Разом з тим, зазначила, що до початку реєстрації касового апарату слід надіслати (подати) до контролюючого органу повідомлення про об’єкти оподаткування за формою № 20-ОПП, в якому надати інформацію про господарську одиницю, де буде застосовуватись РРО.
В Електронному кабінеті є можливість переглянути інформацію про реєстри екземплярів РРО та реєстри ЦСО, про всі свої об’єкти оподаткування, про стан розрахунків з бюджетом та інше. Будь-яку консультацію з питань реєстрації та застосування касових апаратів можна отримати в Центрах обслуговування платників територіальних відділень фіскальної служби.
Щодо адміністративних послуг, які надаються платникам податків у Центрі обслуговування платників Бахмутської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області доповіла завідувач сектору з надання адміністративних послуг платникам податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Артеменко Аліна.
Також акцентувала увагу платників, що електронні сервіси ДПС – економія часу для платників, які забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.
Завершення семінару відбулося у форматі запитань-відповідей та активної дискусії.