Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Добропільській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія»

, опубліковано 15 грудня 2023 о 11:39

 Головний державний інспектор Добропільської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Ніна Соколова провела телефонну «гарячу лінію» для платників податків. Основні питання стосувалися переваг сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску та інформаційної кампанії РРО/ПРРО.

 

Наводимо найчастіші запитання:

Чи може СГ отримати інформацію щодо стану розрахунків за податками, зборами та єдиному внеску за його письмовою заявою (в який термін та за який період)?

Суб’єкт господарювання за письмовою заявою може отримати інформацію щодо стану розрахунків за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в контролюючому органі, в якому відкрито інтегровані картки такого платника.

Документ у довільній формі в паперовому вигляді видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

 

Як подається до контролюючого органу повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку?

Законом України від 04 жовтня 2019 року № 190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» доповнено Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ст. 35 прим. 1 «Єдиний рахунок», яка набрала чинності з 01 січня 2021 року.  

Зазначеною статтею передбачено порядок функціонування єдиного рахунка для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Пунктом 35 прим. 1.2 ст. 35 прим. 1 ПКУ визначено, що повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 прим. 1 ПКУ.

Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.

Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.

У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.

Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку за формою J/F1307001 подається платником в електронній формі через Електронний кабінет.

 

Як платник податків може дізнатися про залишок коштів на єдиному рахунку та отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет?

Платник податків, включений до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, у приватній частині Електронного кабінету має можливість перегляду інформації про рух коштів на єдиному рахунку та доступ до інформації про залишок коштів на єдиному рахунку.

Для отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платник податків, який використовує єдиний рахунок, надсилає до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку запит за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на запит надсилається платнику податків через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204». Витяг формується за період, вибраний платником податків при створенні запиту, з урахуванням строків давності станом на дату відправлення запиту до органу ДПС.

 

Чи потрібно вести КОРО при використанні ПРРО?

Використання книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) передбачено лише для класичних РРО, на період відсутності електроенергії або виходу касового апарату з ладу. У випадку використання ПРРО, на період відсутності зв`язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. На період виходу з ладу ПРРО розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей. Тому КОРО не використовується для ПРРО.

 

Чи потрібен принтер для друку чеків при використанні ПРРО? 

Наказ МФУ № 317 від 23.06.2020 року «Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій» не передбачає обов`язкового друку чека, відповідно електронний фіскальний чек може бути як у паперовій, електронній формі, так і у вигляді QR коду. Окрім того, електронний фіскальний чек може бути також надісланий на електронну пошту покупця. Звичайно, якщо продавець придбає невеликий принтер для друку, чек можна надрукувати.

 

Який термін дії ПРРО?

ПРРО має необмежений термін дії і діє до дати скасування його реєстрації, виключення з Реєстру та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню. Скасування реєстрації ПРРО відбувається через подання заяви за формою №1-ПРРО з позначкою «Скасування реєстрації», або на підставі «Повідомлення» за формою № 2-ПРРО з позначкою «несправність», або 2 крадіжка пристрою чи компрометація ключа». 

 

Під час гарячої лінії платники податків отримали вичерпні відповіді на всі питання.