Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Покровська ДПІ на зв’язку з платниками

, опубліковано 13 березня 2025 о 10:21

Головний державний інспектор Добропільського відділу обслуговування платників Покровської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області ЩЕТІНІНА Олена провела телефонну «гарячу лінію» для платників податків на тему: «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів». 

        Статтею 70 Податкового кодексу України передбачено, що до інформаційної бази Державного реєстру включаються дані про фізичних осіб, зокрема про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.

        Порядком отримання відомостей з Державного реєстру визначено розділом X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерством фінансів від 29.09.2017 № 822, встановлено, що відомості з Державного реєстру є документом, який безоплатно надається контролюючим органом за зверненням фізичної особи – платника податків (його представника) щодо отримання відомостей з Державного реєстру та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Державному реєстрі.

        Фізична особа – платник податків може отримати відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору в один із таких способів:

в паперовому вигляді – шляхом звернення особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою або до будь-якого контролюючого органу – відповідно до вимог розділу Х Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (із змінами);

в електронному вигляді – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).

Наводимо найпоширеніші питання, що цікавили платників податків. 

Хто може звернутись для отримання відомостей та до якого контролюючого органу ?

Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу, подає документ, що посвідчує особу, та заяву за формою № 10ДР. Представник додає до заяви за формою № 10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

Оригінали документів після прийняття Заяви за формою № 10ДР повертаються, копії залишаються у контролюючому органі та зберігаються разом із зазначеною заявою.

Як увійти до Електронного кабінету для громадян?

Вхід до Електронного кабінету для громадян здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, також через офіційний вебпортал ДПС. 

При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – idd.gov.ua  (MobileID та BankID). 

Як створити та подати заяву в Електронному кабінеті?

Після авторизації у розділі «ЕК для громадян» необхідно обрати вкладку «Запит про суми виплачених доходів». У формі Запиту (F1319103) заповнити всі реквізити, підписати особистим ключем, зберегти та відправити запит. 

Куди надійде відповідь про доходи, якщо заява подана через Електронний кабінет? 

За результатами обробки запиту «Відповідь про суми виплачених Доходів та утриманих податків з Державного Реєстру фізичних осіб - платників податків» надійде до особистого Електронного кабінету, яку отримувач може переглянути, скачати чи роздрукувати. 

Згідно яких документів формується відповідь?

Відповідь формується відповідно до звітності:

додатку 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до «Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» (наказ Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015р. за №111/26556 зі змінами);

податкової декларації платника єдиного податку (наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 зі змінами);

податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні (наказ Міністерства фінансів України від 26.04.2022 № 124);

податкової декларації про майновий стан і доходи (наказ Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 зі змінами).

З якої причини відповідь не надано?

Відповідь не надано з причини:

інформація щодо сум виплачених доходів та утриманих податків за запитуваний період в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) відсутня;

фізична особа в Державному реєстрі з вказаним реєстраційним номером облікової картки платника податків не зареєстрована/ фізична особа з вказаними серією (за наявності) та номером паспорта в Окремому реєстрі Державного реєстру не зареєстрована;

незаповнені або некоректно заповнені поля, що обов’язкові для заповнення;

реєстраційні дані фізичної особи зазначені у запиті не відповідають інформації, яка міститься у Державному реєстрі (відповідно до пункту 70.7 статті 70 Податкового кодексу України всі фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення. Необхідно подати заяву про внесення змін до Державного реєстру);

не вірно вказаний період, за який запитується інформація.

Податківиця звернула увагу, що за отриманням усних консультацій з надання адміністративних послуг та практичної допомоги щодо подачі декларації в електронному вигляді та з питань роботи по використанню електронних сервісів від ДПС платники можуть звернутись до фахівців Добропільського та Мирноград – Авдіївського Центру обслуговування платників за адресою: м. Добропілля, пров. Європейський, б.4.

Контактні телефони: 0976705206, 0950479731

Під час гарячої лінії платники податків отримали вичерпні відповіді на всі питання.