Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання щодо отримання адміністративних послуг під час «гарячої лінії» в Олександрівській ДПІ

опубліковано 18 липня 2024 о 09:39

На цьому тижні в Олександрівській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань отримання адміністративних послуг. На запитання платників податків відповідала старший державний інспектор ДПІ Людмила Гойдик.

Пропонуємо найбільш цікаві питання, які обговорювались під час заходу.

 

Питання 1: Чи можна отримати картку платника податків онлайн?

Відповідь:   Для отримання картки платника податків можна подати заяву онлайн. В електронному вигляді облікова картка фізичної особи – платника податків за ф.№1ДР та заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (далі – ДРФО) за ф.№5ДР подаються через меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. При цьому платник податків самостійно обирає контролюючий орган, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, в електронному вигляді.

До заяв за ф.1ДР та №5ДР  необхідно приєднати скановані копії документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних. Для приєднання зазначених документів, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати  «Документ довільної форми» (формат файлу pdf/jpg  із обмеженням розміру не більше 5МБ).

Для отримання картки платника податків необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення заяв ф.1ДР або ф.№5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та у разі необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

 

Питання 2: Як можна отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та  утриманих податків онлайн? 

Відповідь:  Для отримання відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого(перерахованого) податку та військового збору можна скористатися  Електронним кабінетом платника податків для цього потрібно:

- авторизуватись в електронному кабінеті платника податків за допомогою кваліфікованого електронного або хмарного підпису;

-   для отримання довідки про доходи необхідно заповнити форму 10ДР та додати скановані копії документів що посвідчують особу, підписати електронним цифровим або хмарним підписом заяву та надіслати;

- після обробки запиту надходить відповідь на запит, яку можна переглянути, зберегти або роздрукувати. 

     Також, можна скористатись мобільним застосунком «Моя податкова» для цього необхідно:

- авторизуватись в мобільному застосунку «Моя податкова» за допомогою кваліфікованого електронного або хмарного підпису;

- отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО (розділ «Послуги»), обравши період за який необхідно отримати відомості та підписати заяву, яка автоматично буде відправлена та через деякий час сформує довідку про доходи в електронному виді.

- після обробки запиту надходить відповідь на запит, яку можна переглянути або зберегти у смартфоні. 

 

Питання 3: У який спосіб платник податків подає заяву на  отримання довідки - підтвердження  статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів, який порядок видачі та термін дії такої довідки?

Відповідь: Платник податків (юридична або фізична особа) може подати заяву на отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів (далі – Довідка) в один із таких способів:

- особисто або уповноваженим представником безпосередньо до контролюючого органу за основним місцем обліку, а у разі якщо платник податків перебуває за межами населеного пункту проживання  або не має постійного місця проживання  подається до будь - якого контролюючого органу;

-  засобами електронного зв’язку в електронній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабiнету;

 -  поштою.

Довідка або обґрунтована відмова у її видачі видається за підписом керівника контролюючого органу (його заступника або уповноваженої особи) протягом десяти календарних днів з дати отримання заяви. Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині Електронного кабінету.

   Довідка видається за звітний (податковий) період – рік та підтверджує, що платник податків є резидентом України протягом року, зазначеного у Довідці. При цьому нормами Порядку підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів не визначено термін дії такої Довідки.

   Під час гарячої лінії на всі питання платники отримали вичерпні відповіді в межах чинного законодавства.