Звернення громадян – ключовий елемент податкової системи України, що відіграє важливу роль у взаємодії усіх учасників бюджетного процесу. Таким чином, активна участь громадян стає важливим фактором ефективного фінансового управління та підтримки національного статку.
Так, протягом січня – листопада 2025 року до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло 555 звернень громадян, які підпадають під дію Закону України «Про звернення громадян».
За формою надходження 157 звернень надійшло поштою (безпосередньо від громадян), 398 звернень – засобами електронного зв'язку, через мережу «Інтернет».
Усі звернення, що надійшли до ГУ ДПС за ознакою надходження поділяються на первинні – 521 (93,9 відс.), повторні – 15 (2,7 відс.), дублетні – 13 (2,3 відс.), неодноразові – 6 (1,1 відс.).
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосуються, зокрема:
– загальнодержавних та місцевих податків – 243 (43,8 відс.);
– реєстрації та обліку платників податків – 89 (16 відс.);
– контрольно-перевірочної роботи – 16 (2,9 відс.);
– інформування про ухилення від сплати податків – 8 (1,4 відс.);
– відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 3 (0,5 відс.);
– консультацій з питань податкового законодавства – 7 (1,3 відс.);
– єдиного соціального внеску – 26 (4,7 відс.);
– інших питань – 163 (29,4 відс.).
За результатами розгляду звернень посадовими особами ГУ ДПС вирішено позитивно 122 звернення (22 відс.), дано роз’яснення на 420 звернень (75,7 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» – 3 звернення (0,5 відс.), 10 звернень (1,8 відс.) знаходяться на виконанні (термін виконання по них не настав).
Усі звернення розглянуті, за результатами їх розгляду громадянам надано відповіді у визначені Законом України «Про звернення громадян» строки.
Крім того, на виконання статей 22, 23 Закону України «Про звернення громадян» у Головному управлінні ДПС у Донецькій області передбачено проведення особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.
Разом з тим, звертаємо увагу, що громадяни мають можливість надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на електронну пошту dn.zvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника податків» з використанням кваліфікованого електронного підпису.