У Маріуполі сьогодні пройшов форум «Захист і розвиток спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності в Україні» з ініціативною групою руху SaveФОП, на якому позицію податкової служби Донеччини представляла Світлана Волкогон, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДПС у Донецькій області, та Олександр Аніканов, начальник відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Донецькій області.
Не секрет, що введення нових правил з РРО сприймається зараз представниками мікробізнесу негативно, адже через зміни у податковому законодавстві, затверджені Законом України від 20 вересня 2019 року №128-IX, внесено зміни до ЗУ від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», які запроваджують обов’язкове використання РРО для майже усіх платників єдиного податку (окрім І групи) з 01 січня 2021 року.
На цьому заході були такі відомі активісти Донецького регіону, як Сергій Доротич, Yulita Raduga, Олена Прудникова та підприємці Донеччини.
Перш за все Олександр Аніканов зазначив, що вимоги про застосування РРО не змінюють базових критеріїв застосування спрощеної системи оподаткування. Також він звернув увагу, що реєстраторами розрахункових операцій можуть бути як звичайні пристрої (POS-термінали), так і програмні, які безкоштовно будуть надаватися контролюючим органом для тестування вже з 1 січня 2020 року.
Крім того, розрахунковим документом може бути касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо, що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ, QR-код) або заповнений вручну.
Наприкінці заходу представники податкової служби Донеччини відповіли на всі гострі запитання присутніх та акцентували їх увагу, що РРО запроваджуються не з метою посилення контролю, а, в першу чергу, з метою відкриття нових можливостей для платників податків і вдосконалення відносин між податковою і бізнесом, тобто бізнес має забути дорогу до податкової, а всі послуги платники податків мають отримувати онлайн, через Електронний кабінет.