Днями відбувся спільний захід в режимі відео конференції Покровської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області та Покровської філії Центру зайнятості на тему «Електроні сервіси державних органів». Основною метою зустрічі було надання інформаційної підтримки платникам податків, направленої на підвищення рівня податкової обізнаності. До діалогу були запрошені фізичні особи-підприємці та представники підприємств.
У заході прийняла участь начальник відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Покровської державної податкової інспекції Олена Солонинка.
Керівник підрозділу нагадала про переваги Електронного кабінету платника податків та застосунку «Моя податкова».
Електронний кабінет платника податків – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь – якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет, шляхом автентифікації з використанням електронного цифрового підпису.
Електронний кабінет платника надає платникам податків можливість працювати з органами державної податкової служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:
- подавати декларацію з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність;
- отримувати нагадування щодо строків подання податкової звітності та сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);
- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, ПІБ/найменування платника податків, видів діяльності, ПІБ бухгалтера та директора, тощо);
- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, обов’язкових платежів, що контролюються органами державної податкової служби;
- вести в електронному вигляді Книгу доходів і витрат;
- перегляд інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування;
- отримувати інформацію про РРО, книги КОРО;
- дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
- отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.
Фахівець зауважила, що в умовах воєнного стану доцільно з метою економії часу та коштів як платника податків, так і держави, використовувати переваги електронного спілкування:
- унеможливлення помилок в обов’язкових реквізитах поданої звітності, оскільки при створені податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;
- унеможливлення випадків подання звітності в неповному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);
- можливість проведення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;
- можливість імпорту звітів з бухгалтерських програм з послідуючим направленням до органів податкової служби;
- отримання квитанцій про прийняття/неприйняття органами податкової служби надісланого звіту;
- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом;
- можливість сплати податків через електронний кабінет.
Захід пройшов у форматі конструктивного діалогу. Платники податків отримали відповіді на актуальні питання щодо ведення підприємницької діяльності, складання звітності, оформлення та припинення трудових відносин, своєчасної сплати податків, тощо.