Одним з напрямків роз’яснювальної роботи є систематичне проведення краматорськими податківцями сеансів телефонного зв'язку «гаряча лінія». «Актуальні питання щодо реєстрації та застосування РРО та/або ПРРО. Зміни в законодавстві» - такою була тема «гарячої лінії», проведеної для платників податків старшим державним інспектором Костенко Яною Олександрівною.
Відповіді на деякі запитання наступні.
Чи може ФОП – платник єдиного податку другої групи проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища?
При здійсненні роздрібної торгівлі як на території села, так і на території селища товарами (крім підакцизних товарів) фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку другої – четвертої груп дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Ця норма не застосовується за наявності однієї з таких умов:
- роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;
- фізичними особами – підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема, через Інтернет;
- сільськими, селищними, міськими радами прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села, селища РРО та/або ПРРО.
У разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів), застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.
Чи потрібна КОРО на ПРРО на період виходу з ладу програмного РРО?
На період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером ДПС проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. На період виходу з ладу
програмного РРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.
Таким чином, у разі застосування ПРРО КОРО не використовується на період виходу з ладу ПРРО або відсутності електроенергії чи зв’язку.
Що робити якщо при завантаженні ПРРО на Windows, приходить помилка «Обраний каталог не містить секретних ключів та/або відсутні чинні сертифікати або вказаний пароль неправильний»?
Якщо при завантаженні програмного реєстратора розрахункових операцій (далі –
ПРРО) на Windows приходить помилка «Обраний каталог не містить секретних ключів та/або відсутні чинні сертифікати або вказаний пароль неправильний», то це свідчить про те, що в обраному каталозі відсутні секретний ключ або сертифікат кваліфікованого електронного підпису або касиром вказано невірний пароль. Суб’єкту господарювання необхідно переконатись, що в обраному каталозі знаходяться тільки: файл ключа, файл сертифіката. Обраний каталог не повинен містити інших файлів, ключів, сертифікатів.
З метою запобігання виникнення помилок при завантаженні ПРРО суб’єкту господарювання слід вірно вводити пароль від вказаного ключа.
Яким чином покупець зможе перевірити розрахунковий документ (чек), виданий ПРРО, що працює в режимі в офлайн?
У розрахунковому документі (чеку) має обов’язково бути наявна позначка про проведення розрахункової операції в режимі офлайн.
Пошук чеків, виданих ПРРО, можна здійснити за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check.
Інформація про фіскальні номери, що увійшли до діапазону для використання ПРРО, що працює у режимі офлайн, буде оприлюднена в Електронному кабінеті із зазначенням даних про фіскальний номер ПРРО та про суб’єкта господарювання, для ПРРО якого зарезервовано фіскальні номери.
При цьому чеки, видані ПРРО в режимі онлайн, доступні для пошуку відразу після реєстрації їх на фіскальному сервері, тобто одразу після завершення розрахунку між покупцем і продавцем. Чеки, видані ПРРО в режимі офлайн, доступні для перегляду після того як вони будуть передані ПРРО до Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій.
Отримати практичну допомогу з питань податкової тематики та електронної звітності можливо за телефонами Центру обслуговування платників: (06264)54293, (06264)59586.