В Ясинуватсько-Авдіївській ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області за участі головного державного інспектора Булави Інни відбулося спілкування з платниками податків засобами skype в режимі відеозв’язку на тему «Заява за формою 5ДР: особливості подання».
Інспектор наголосила, що фізичні особи – платники податків у разі зміни прізвища, адреси чи інших даних, які вносяться до облікової картки платника податків зобов’язані протягом місяця з дня виникнення таких змін повідомити контролюючі органи.
Для цього необхідно подати Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР або Заяву про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта за формою № 5ДРП.
Громадяни можуть це зробити особисто або через законного представника чи уповноважену особу до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.
Заява за формою № 5ДР стосовно малолітньої особи подається одним з батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини. У разі подання Заяви за ф. 5ДР через представника, необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію, а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку.
Якщо зазначені документи видані не українською мовою, необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою (після пред’явлення повертаються) та їх копії.
Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.
У разі якщо фізична особа не оновлює свої особисті дані, то у подальшому такий платник податків може зіштовхнутися з неузгодженістю: при поданні звітності до податкових органів, платник податків позбавляє себе можливості вчасно отримувати кореспонденцію від податкових органів, зокрема податкові повідомлення-рішення про сплату податків, несплата/несвоєчасна сплата яких призведе до нарахування штрафних санкцій та пені.
В податковій службі області звертають увагу, що завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичні особи вчасно отримуватимуть податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку, а відтак зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати зазначених податків.
Також заяву за формою 5-ДР громадяни можуть подати дистанційно в режимі онлайн, за допомогою сервісу Електронний кабінет платника. В електронному вигляді заява про внесення змін до Державного реєстру за ф. №5ДР (далі – Заява за ф. №5ДР) подається через меню «ЕК для громадян» за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС, при цьому платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО в електронному вигляді.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для приєднання до заяви ф. №5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми, який заповнюється наступним чином:
- поля «Назва документу», «Номер документу», «Дата документу» заповнюються згідно з даними документа, що посвідчує особу або документа, який підтверджує зміни облікових даних;
- у графі 2 «Найменування файлу документу» табличної частини за допомогою кнопки «Обзор» обирається відповідна сканована копія документа.
При цьому кожен документ має бути збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ). Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти».
При заповненні заяви ф. № 5ДР в електронному вигляді, платник самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО.
Платник податків підписує сформовану Заяву за ф. №5ДР електронним цифровим підписом та направляє протягом операційного дня до контролюючого органу. Контролюючий орган видає реєстраційний номер облікової картки платника податків в терміни:
– протягом 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
– до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
Разом з тим, для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення заяви за формою № 5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
З рекомендаціями щодо подання заяви за ф. №5ДР через Електронний кабінет фізичні особи можуть ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет.