На цьому тижні для платників Мангушської ДПІ відбувся семінар на тему «Новації в адмініструванні акцизного податку». Завідувач сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Костянтин Маранди проінформував учасників семінару, що 19.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 97 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова № 97), крім пункту 3 змін, затверджених Постановою № 97, який набирає чинності з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України щодо затвердження нового зразка марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв з використанням штрих-коду та QR-коду.
Постановою № 97, зокрема уточнено, що акцизна марка для алкогольних напоїв має містити двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код (далі – штрих-код). Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки. QR-код містить інформацію про серію та номер марки та реквізити покупця марки.
Податківець зауважив, що інформаційні набори даних для генерації QR-кодів та штрих-кодів, що наносяться на марку для алкогольних напоїв, генеруються ДПС та передаються підприємству-виробнику з використанням засобів захисту інформації у зведеній заявці-розрахунку. Так, продаж марок здійснюватиметься на підставі поданих покупцем марок засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
У разі ненадходження протягом 24 годин до покупця марок підтвердження про факт одержання засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» необхідної інформації, покупець марок може подати продавцю марок таку інформацію у паперовому вигляді.
Учасники семінару відмітили актуальність формату проведеного заходу та важливість отриманої інформації.