З метою роз’яснення законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (закони від 20.09.2019 № 128-IX та № 129-IX) в Слов’янсько-Лиманському управлінні Головного управління ДПС у Донецькій області проведено бізнес-зустріч з платниками податків. Зустріч проводила начальник Слов’янської ДПІ Оксана Ханіна.
Під час спілкування було обговорено проблемні питання, які виникають у платників стосовно нових правил використання РРО. Найчастіше платники податків цікавилися питаннями з якого часу РРО стануть обов’язковими для всіх, коли можна буде застосовувати програмні РРО, для яких ФОП та у які терміни РРО необхідно застосовувати обов’язково.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, із 19.04.2020 року зобов’язані:
- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання:
на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років;
на програмних РРО у разі розрахункових операцій у режимі офлайн - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.
- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
- суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні будуть подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.
- Вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Суб’єкт господарювання зобов’язаний буде надати контролюючим органам під час перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).
На всі питання було надано вичерпні відповіді.