Розгляд звернень громадян є одним з пріоритетних напрямків діяльності ГУ ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС).
З метою всебічного розгляду питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, ГУ ДПС систематично вживає низку заходів щодо підвищення рівня роботи зі зверненнями громадян, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до ГУ ДПС, проводиться робота щодо покращення якості їх розгляду, узагальнення та здійснюється постійний аналіз питань, порушених у зверненнях.
Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо отримання ними обґрунтованих, повних та своєчасних відповідей на звернення.
Протягом січня-лютого 2023 року до Головного управління ДПС надійшло 15 звернень громадян (у тому числі 11 електронних, 4 поштою) від 15 громадян.
За видами письмові звернення розподіляються наступним чином: 14 заяв (93% від загальної кількості звернень) та 1 скарга.
Щодо тематики письмових звернень, то найбільш актуальними за вказаний період були питання обліку за реєстраційними номерами облікових карток платників податків (4 звернення або 28,6%), нарахування та сплати загальнодержавних та місцевих податків і зборів (3 звернення або 21,42%), нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (1 звернення або 7,14%), про надання податкової знижки (3 звернення або 21,4%), щодо нарахування страхового стажу (2 звернення або 14,3%), щодо надання довідки про складові заробітної плати (1 звернення або 7,14%).
За соціальним станом заявників 2 звернення (13%) - від працівників, 1- від пенсіонерів. У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (12 або 80%).
За звітний період до ГУ ДПС не надходило письмових звернень від осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».
Станом на 28.02.2023 всі звернення розглянуто своєчасно згідно термінів встановлених статтею 20 Закону України «Про звернення громадян» та пункту 2 розділу IV наказу Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах».
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на території України введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), а також з урахуванням оголошеного карантину відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), Головне управління ДПС у Донецькій області тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян.
Разом з тим звертаємо увагу, що громадяни мають можливість надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на електронну пошту dn.zvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Крім того, важливо рекомендувати громадянам керуватися принципами розумності, домірності та розсудливості при направленні звернень суб’єктів владних повноважень в період дії воєнного стану, намагатися не направляти звернення, що не є невідкладними та не пов’язані з існуванням реальної загрози життю, здоров’ю, свободі або безпеці.