Звернення громадян – ключовий елемент податкової системи України, що відіграє важливу роль у взаємодії усіх учасників бюджетного процесу. Таким чином, активна участь громадян стає важливим фактором ефективного фінансового управління та підтримки національного статку.
Так, протягом січня - березня 2025 року Головне управління ДПС у Донецькій області отримало 144 звернення громадян, які підпадають під дію Закону України “Про звернення громадян”.
Усі звернення, що надійшли до Головного управління ДПС у Донецькій області ДПС за ознакою надходження поділяються на первинні – 137 (95,1 відс.), повторні – 3 (2,1 відс.), дублетні – 3 (2,1 відс.), неодноразові – 1 (0,7 відс.).
За формою надходження отримано: від громадян поштою – 57 звернень, через мережу «Інтернет», засобами електронного зв'язку – 87 звернень.
Аналіз свідчить, що найбільша кількість звернень громадян – 109 (75,7 відс.) стосувалася фінансової та податкової політики.
За тематикою питань найбільша кількість звернень стосується загальнодержавних та місцевих податків (57 звернень), проведення контрольно-перевірочних заходів (7 звернень), реєстрації та обліку платників податків та реєстраційних номерів облікових карток платників податків (32 звернення), інформування про ухилення від сплати податків (2 звернення), з єдиного соціального внеску (8 звернень), відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків (1 звернення), консультацій з питань податкового законодавства (1 звернення); інших питань (1 звернення).
За результатами розгляду звернень посадовими особами ДПС вирішено позитивно 21 звернення (14,6 відс.), дано роз’яснення на 104 звернення (72,2 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» – 2 звернення (1,4 відс.), 17 звернень (11,8 відс.) знаходяться на виконанні (термін виконання по них не настав).
Усі звернення розглянуті, за результатами їх розгляду громадянам надано відповіді у визначені Законом України «Про звернення громадян» строки.
Крім того, на виконання статей 22, 23 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» в Головному управлінні ДПС у Донецькій області передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.
Разом з тим звертаємо увагу, що громадяни мають можливість надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на електронну пошту dn.zvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника податків» з використанням кваліфікованого електронного підпису.